lørdag 29. august 2009

Kirkevalget

Jeg har fått brev fra Den norske Kirke. Kan ikke huske at jeg har fått valgmateriell for kirkevalget tidligere. Jeg ble nysgjerrig, og tenkte at jeg har da meninger om hvilken vei kirken bør gå.

Kirkevalget omhandler personer ikke "partier". Vi skal stemme på de personer vi mener kan være med på å føre kirken i Skedsmo i den retning vi ønsker.

I materiellet jeg fikk, stod det at jeg kunne gå inn på en nettside å lese mer om kandidatene. Jeg gjorde det, men den eneste informasjonen jeg finner er kjønn, bosted og alder.

Dette fremmer ikke min lyst til å stemme på Kirkevalget. Jeg må få vite hvilke holdninger de jeg skal stemme på har. Er de kirkens "mørke-menn" eller er de moderne tenkere?

Jeg har sendt mail til kirken, er spent på om jeg får mer informasjon.

Lise

1 kommentar:

Sarcastic Small sa...

Når man som medlem av statskirken - la oss se bort fra hva jeg tror på - bes om å engasjere seg, så burde det være en selvfølge å kunne få informasjon om hva kandidatene står for, ikke bare hvem de er.

For bisperådet finnes informasjonen, i tillegg til at flere grupperinger har nettsteder med informasjon. Et eksempel (progressiv, liberal) er www.rausfolkekirke.no. Tilsvarende finnes for de som er mer konservativt anlagt på f eks www.morfarbarn.no.

Det er slapt, skuffende og en direkte hån mot sognebarna at man i Skedsmo har så lite informasjon tilgjengelig.

Ser frem til å lese hva Lise får av svar.