fredag 5. mars 2010

Krise?

Hvem har hevd på å definere hva krise er?

På onsdagens møte i kommunestyret i Skedsmo, hevdet varaordfører Boye Bjerkholt at det ikke kan kalles en krise at kommunen må kutte ca 20 millioner i inneværende år. Kuttet var rett og slett en tilpassning av driften slik at den kom på riktig nivå.

Krise derimot mener Bjerkholt det er når Skedsmo kommunes politikere ikke ville kjøpe en hydrogen bil til 400.000,-. Det er krise det! Det er ingen større krise enn miljøkrisen mener varaordføreren.

Vi skal selvsagt ta vare på miljøet, men å kjøpe inn en hydrogenbil, uten å vite hva bilen skal brukes til eller hvor mye den vil koste kommunen i driftskostnader mener jeg er direkte uansvarlig. Det løser definitivt ikke miljøkrisen.

Krise? Jeg tror at de barna som trenger leksehjelp for å klare å henge med på skolen opplever det som krise at flertallet kuttet 1,5 millioner kroner i tilbudet.
Jeg tror at de som har benyttet dagsenteret på Stalsberg opplever det som krise når tilbudet nå blir lagt ned.

Jeg syntes det er krise at varaordføreren tydeligvis ikke har forståelse for kommunens økonomiske situasjon.

Lise

1 kommentar:

Morten Vågen sa...

BILSELGER: Denne bilen er fin for deg! Den må bytte motor hvert annet år, og årlig service kommer på 5000-7000 kr. Den koster egentlig 800.000, men du skal få den for bare 400.000 kr.

KJØPER: Hmmm, jeg vet ikke helt...

BILSELGER: Den er jo veldig miljøvennlig, alle vil skjønne hvor miljøvennlig du er når du har en sånn fin bil.