fredag 22. juni 2007

Eiendomsskatt

AP lurte velgerne i Skedsmo for fire år sidenHadde AP spilt med åpne kort i valgkampen, ville de neppe beholdt makten i Skedsmo. Slik konkluderte politisk redaktør Lars M. J. Hansen i Romerikes Blad da skatteplanene til AP ble offentlig kjent, rett etter at stemmene var talt opp.

To like hus på Volla, i det ene bor enkefru Hansen, minstepensjonist. I det andre bor ekteparet Olsen, i 50 årene med million-inntekt. Fru Hansen må betale det samme i eiendomsskatt som ekteparet Olsen. Dette mener jeg er usosialt!

Skedsmo Høyre lover å fjerne eiendomsskatten!

Lise

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg bor i nabokommunen som også er AP-styrt. Før valget stod vår ordfører i en debatt på Frogner å lovte folket i Sørum at det ikke ville bli innført eiendomsskatt i vår kommune. For meg er eiendomskatten hinsides på følgende måte: Når jeg ble alene med barna, levde jeg en stund på fattiggrenen, da jeg valgte å jobbe og ikke motta stønader, valgte å dele omsorgen slik at både min eks og jeg ikke mottok bidrag fra hverandre, men prioriterte barna. Jeg jobbet, sparte og kjøpte meg etter hvert en leilighet hvor jeg flyttet inn med barna. Jeg hadde da ikke tv, kjøleskap, brukte bruskasser som bord og hadde maten i en utebod. Fortsatte å spare og jobbe, fikk en gammel svart/hvit tv og et gammelt kjøleskap. Etter hvert klarte jeg å jobbe opp en økonomi som gjorde at jeg hadde råd til å avansere og selge leiligheten og kjøpe en liten enebolig, også takket være prisøkning på bolig, men ikke minst pga egeninnsats og nøysomhet over lang tid. Nå "straffes" jeg for at jeg har klart å jobbe meg opp og skaffe barna mine et trygt og stabilt hjem gjennom eiendomsskatten. Sier ikke at det er synd på meg nå, jeg har ny mann og god økonomi sånn sett, men det er prinsippet i det. Hadde jeg valgt annerledes, kanskje i leid bolig hadde jeg ikke kunne klart å skaffe barna et stabilt hjem, de hadde muligens måttet flytte mye rundt, men jeg hadde sluppet skatt på noe som jeg har slitt selv for å gjøre mulig for meg og mine.