mandag 6. august 2007

Ærlighet og Omtanke

Skedsmo Høyre har valgt ærlighet og omtanke som "de små ord" i årets valgkamp. Hva betyr disse ordene?

For meg er ÆRLIGHET en av de viktigste egenskapene vi har. Tror ikke jeg er den eneste som lærte da jeg var liten at "du skal ikke lyve". Å bli opplevd som sannferdig er for meg et viktig. Jeg vil ikke og kan ikke lyve til noen!

De siste årene har vi sett nok av lokalpolitikere, også i Skedsmo, som har vridd litt på sannheten. De har nok ikke der og da ment å ikke være helt sannferdige, men utfallet oppleves slik. Jeg klarer jo ikke å helt komme utenom eiendomsskatten. Det må føles vondt for de som stod i forrige valgkamp og lovet å ikke innføre skatten, for så å stemme for noen måneder senere.

For meg er OMTANKE det å bry seg om andre mennesker. Det å føle med og bry seg om. Det å kunne sette seg inn i andre menneskers situasjon, det å lytte. Noen ganger kan det være vanskelig. Jeg opplever, som lokalpolitiker, at det er mange som ønsker en bit av meg. Jeg kan ikke "slippe alle inn", men jeg lover at jeg lytter. "

For meg er ÆRLIGHET og OMTANKE en rettesnor. Det er selve ryggraden vår!

- Vi skal vise våre velgere at vi kan styre Skedsmo kommune med hjelp av ærlighet og omtanke!

Lise

Ingen kommentarer: