fredag 31. august 2007

Er det interessant hva jeg mener?

Egentlig så hadde jeg bestemt meg for å ikke bruke mer tid på eiendomsskatt i denne valgkampen. Tror de fleste nå vet hva Skedsmo Høyre og jeg mener. Er det forresten noen som er interessert i hva jeg mener?

Kanskje syntes du dette var et rart spørsmål! Det kan jeg forstå - men det er nå vi kommer til hvorfor jeg ikke klarer å la være å skrive om den mest usosiale beskatningen vi har i dette landet.

Anita Orlund, Arbeiderpartiets ordførerkandidat, hevder at de aldri har løyet om eiendomsskatt. Det samme ser jeg Kjell Arne Hagen, Arbeiderpartiets 2. kandidat, hevdet i et leserinnlegg. De sier at "Jo, det kan nok hende at en eller annen sa noe om eiendomsskatt i valgkampen for 4 år siden, men Skedsmo Arbeiderparti hadde ikke bestem seg for hva de mente om eiendomsskatten."

Denne noen var daværende Arbeiderparti ordfører og Arbeiderpartiets ordførerkandidat. Denne noen fortalte altså hva han mente i en debatt mellom han og meg. Pussig - jeg trodde vi var der for å fortelle om hva våre partier ville med kommunen. Ikke hva han og jeg måtte mene som privatpersoner.

Derfor mener jeg og Skedsmo Høyre at vi fortsatt, med troverdighet, kan si at Skedsmo Arbeiderparti villedet velgerne for fire år siden. De villedet innbyggerne til å tro at det ikke skulle innføres eiendomsskatt i kommune. I dag vet vi fasiten!

Lise

Ingen kommentarer: