søndag 13. september 2009

Er du litt forbanna?

Jeg er ikke det! Selvsagt husker jeg at jeg har vært forbanna de siste fire årene, men ikke nok til at jeg skal stemme FRP.

Nå lurer du sikkert på om det har klikket for meg, men nei da! Jeg har bare lest FRP sin valgreklame i gårsdagens VG. Overskriften er "Er ikke du også litt forbanna?". Så lekser de opp alle de punktene du kanskje er forbanna over. I tillegg spør de om hvor ofte jeg har vært forbanna (ja med a) de siste fire årene.

Jeg kjenner at slike reklamer gjør noe med meg, jeg blir trist. Trist fordi jeg tenker at jeg ønsker politikere som ønsker å gjøre en forandring, ikke basert på sinne. Jeg ønsker politikere som er FOR en sak, ikke bare I MOT.

FRPs reklame har bilde av mullah Krekar med Siv Jensen limt inn i forgrunnen, holdene skiltet med overskriften. Jeg kjenner meg matt. Ikke fordi jeg ønsker å ha Krekar i Norge, men rett og slett fordi jeg ikke syntes det er riktig å bruke han i en reklame for et parti. Han har neppe godkjent bruken av bildet i reklame. Er det slik at selv om du har fått en dom, så kan hvem som helst bruke bildet ditt når som helst?

Jeg er ikke forbanna. Jeg er skuffet over et parti som jeg virkelig håper kan være med å samarbeide med de andre borgerlige partier. Hvis samarbeidet kun skal baseres på evnen til å være forbanna, ja da er jeg usikker.

Jeg vil være positiv, jeg vil være glad. Jeg velger å tro at du og jeg oppnår langt mer med positivitet!

Godt valg!

Lise

Ingen kommentarer: