tirsdag 1. september 2009

Valgtester

Alle medier med respekt for seg selv har laget valgtester. Der du og jeg kan svare på ulike spørsmål i forhold til saker som er aktuelle i valgkampen. Så får vi dommen. Hvilket parti er partiet for meg.

VG forteller på sin nettside at nesten 450.000 har tatt testen. Jeg lurer på om alle disse er usikre på hva de skal stemme, eller vil de bare ha bekreftet det valget de allerede har tatt?

Jeg har tatt "alle" testene. Ikke fordi jeg er usikker. Jeg er og blir Høyre velger! Noe også alle testene viser. Er det fordi jeg vet hva jeg skal svare, eller fordi testene er så gode at de gir "riktig" resultat. 2. og 3. valgene mine varierer, i noen tester går jeg mot venstre og i noen går jeg til høyre.

Det sies at mange ikke har bestemt seg for hva de skal stemme ennå. Jeg lurer på om disse valgtestene kan ha større betydning enn andre valgaktiviteter slik som tv debatter, stands aksjoner og utdeling av løpesedler?

Lise

Ingen kommentarer: