søndag 6. september 2009

Reklame eller debatt?


Vi får fortsatt ikke lov til å se politisk reklame på TV. Kulturminister Trond Giske vil ikke ha det.

I Store Norske Leksikon blir reklame definert slik: "Reklame - enhver betalt og kommersielt motivert kommunikasjon av budskap om en idé, tjeneste eller produkt, fra en identifiserbar avsender i den hensikt å vekke oppmerksomhet, skape interesse og informere."

Så det Giske tydeligvis er redd for  må være ordet "betalt", noe annet kan det ikke være. For nå sitter vi hver dag og ser på den ene etter den andre politiske TV-debatt. Hva er det vi ser og hører, det er da kommunikasjon. Politikere er da identfiserbare avsendere, som kommer med et budskap i den hensikt å vekke oppmerksomhet, skape interesse og informere.

Med andre ord - TV-reklame!

Lise

1 kommentar:

Ine Foss sa...

Sant nok!! Nok et bevis på dobbeltmoralen fra Giske&Co.