tirsdag 8. september 2009

Med sushi i sonden....

Overskriften har jeg lånt i dag. Marit C. Anderssen, journalist i Romerikes Blad har på side 12 i dagens RB et meget godt innlegg.

Hun lanserer at folket kjøper Åråsen, gjør det om til et eldreslott. Ganske enkelt fordi folket fortjener det! Der skal det bli godt å bli gammel! Det skal bli et fantastisk sted, et sted hvor man kan ha rocke- og blueskvelder. Der det skal bli servert rødvin til maten. Spa og trimrom er der selvsagt. Ja, det skal til og med kunne være mannfolk på rommet!

Marit C. Anderssen klarer å selge meg et bilde i dag. En visjon! Hun satte i gang mine egen tanker om en ønsket alderdom. En alderdom som jeg tror mange ønsker seg, en alderdom der vi fortsatt kan få oppleve det vi opplevde mens hjernen og kroppen ennå var ung.

Jeg håper at jeg har mange år igjen før jeg trenger omsorgstjenester. Når dagen kommer ønsker jeg å bo i Anderssens visjon. Et sted som tar meg som person på alvor, lar mine ønsker og behov få lov til å avgjøre hvordan jeg skal ha det. Hvorfor skal jeg gjøre det samme da som naboen når jeg ikke gjør det i dag?

Hva Marit Anderssen måtte stemme i år, det vet ikke jeg. Det jeg vet er at hennes visjon dessverre ikke lar seg gjennomføre med en rødgrønn regjering. De tror ikke på at folket selv skal skape omsorgstjenester. De tror at kun det offentlige kan yte gode omsorgstjenester.

Jeg har ofte sagt at når jeg blir gammel, da vil jeg ha en audition. En audition der den utvalgte skal få lov til å være min hjemmehjelp. Jeg vil bo sammen med andre som ønsker å LEVE til det er slutt!

Takk Marit Anderssen for at du delte din visjon med leserne i dag!

Lise

2 kommentarer:

Roger sa...

Utrolig godt sagt!

Når skal folk skjønner at de rød/grønne kun har ett mål - å presse alle inn i det samme systemet, et system definert av byråkrater - ikke av deg og meg.

Som de sier; Alle SKAL med!

Anonym sa...

Så døde hun under mistenkelige omstendigheter, noe som alltid gir ekstra grunn til bekymring når det er snakk om profilerte journalister.