lørdag 5. september 2009

NRK og fotball VM

Dan Børge Akersø sier i VG i dag at han tro det norske folk er villige til å betale ekstra lisens for å beholde fotball VM på NRK.

Jeg lurer på hvordan han kan tale på vegen av det norske folk? Ønsker det norske folk å betale 100 kroner ekstra for å få se fotball VM hver dag i en måned, eller syntes de det er greit at NRK selger sine rettigheter til noen andre? Ikke vet jeg, jeg taler ikke på vegne av det norske folk.

For meg er NRK lisensen i utgangspunktet en irriterende regning. Ikke fordi jeg ikke er villig til å betale for en reklamefri kanal, men jeg vil heller ha denne regningen via skatteseddelen enn via en regning i posten. Da ville staten spare kontrollører og et helt lisenskontor. Åh, det er sant, lisenskontoret ligger jo i Mo i Rana. Dette er nok distriktspolitikk......

Jeg er ikke villig til å betale ekstra lisens for å se fotball VM. Helt greit at de selger rettigheten, samtidig som de sier at de skal vise Norsk fotball. Jeg vil heller se LSK slå Vålerenga enn å se Italia slå Brasil.

Lise

Ingen kommentarer: